16. Gry PlayStation 1
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 16. Najpopularniejsze gry na platformę PS1.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Marvel Super Heroes vs. Street Fighter
Bijatyki 23 lutego 1999
Dwuwymiarowa bijatyka, w której gracze mogą się wcielić w superbohaterów z uniwersum Marvela lub wojowników zaczerpniętych z serii Street Fighter; lista zawodników dostępnych w Marvel Super Heroes vs. Street Fighter obejmuje między innymi Hulka, Wolverine’a, Ryu oraz Akumę. Całość okraszono komiksową grafiką, dzięki czemu gra dobrze zniosła próbę czasu.
Bushido Blade 2
Bijatyki 28 października 1998
Bushido Blade 2 jest kontynuacja realistycznej bijatyki, w której walczymy wojownikami korzystającymi z różnego rodzaju broni białej. Produkcja cechuje się wysokim jak na ten gatunek poziomem realizmu. Tytuł został opracowany przez studio Light Weight.
Rage Racer
Wyścigi 3 kwietnia 1996
Trzecia odsłona popularnej serii wyścigowej zapoczątkowanej w 1995 roku. Autorzy Rage Racer rozbudowali nieco założenia gry, umożliwiając m.in. zbieranie środków i kupowanie za nie ulepszeń oraz nowych maszyn. Jednocześnie tytuł zachował swój zręcznościowy charakter.
LiberoGrande
Sportowe 26 listopada 1998
Zręcznościowa gra piłkarska, która zadebiutowała na automatach w 1997 roku. LiberoGrande w nietypowy sposób podchodzi do prezentacji dyscypliny, oddając pod kontrolę gracza podczas meczów tylko jednego zawodnika.
Monster Bass
Sportowe 15 czerwca 2000
Utrzymana w specyficznej, nieco przerażającej stylistyce gra wędkarska. Zadaniem posiadaczy konsoli jest schwytanie przypominających ryby stworzeń, będących efektem eksperymentów genetycznych.
Philosoma
Zręcznościowe 28 lipca 1995
Zręcznościowa strzelanka wydana ekskluzywnie na PlayStation 1. Unikalną cechą produkcji studia Epics Inc. jest zmieniająca się podczas zabawy perspektywa. W efekcie Philosoma momentami jest strzelanką z widoku z lotu ptaka lub z rzutu izometrycznego, a niekiedy side-scrollowanym shoot’em upem.
Project Overkill
Akcji 12 września 1996
Utrzymany w mrocznej stylistyce shoot‘em up, w którym akcja prezentowana jest w rzucie izometrycznym. Produkcja oddaje w ręce gracza czwórkę różniących się umiejętnościami najemników.
Psybadek
Sportowe 17 listopada 1998
Stworzona przez studio Psygnosis gra sportowa poświęcona ekstremalnej jeździe na desce. Tytuł stawia na zręcznościowy charakter zabawy i nie stara się w realny sposób symulować dyscypliny. Specyficznego klimatu nadaje mu stylistyka rodem z animacji dla dzieci.
Psychic Force
Bijatyki 4 października 1996
Nietypowa bijatyka 3D, w której pojedynkują się postacie obdarzone niezwykłymi zdolnościami. Starcia toczone są w specjalnych sferach, w których wojownicy lewitują.
Psychic Force 2
Bijatyki 7 października 1999
Skonwertowana z automatów trójwymiarowa bijatyka, w której walczą ludzie obdarzeni niezwykłymi zdolnościami. Produkcję wyróżnia specyficzna mechanika toczenia starć i fakt, że odbywają się one w owalnych klatkach, w których wojownicy lewitują.
Bust-A-Groove
Zręcznościowe 31 października 1998
Trójwymiarowa gra rytmiczna, w której wirtualni tancerze mierzą się w efektownych pojedynkach, popisując opracowanymi choreografiami. Zadaniem graczy jest wciskanie odpowiednich kombinacji przycisków w określonym dla danej piosenki rytmie.
Millennium Soldier: Expendable
Akcji 22 kwietnia 2000
Dynamiczna zręcznościowa strzelanka, w której akcja prezentowana jest w z perspektywy trzeciej osoby. Gracze przejmują kontrolę nad stworzonym przez naukowców superżołnierzem i prowadzą go w nierównej walce z obcymi.
Mille Miglia
Wyścigi 30 listopada 2000
Nawiązująca do historycznego wyścigu organizowanego w północnych Włoszech produkcja, w której posiadacze konsoli mogą wziąć udział w zmaganiach za kierownicami sportowych maszyn z pierwszej połowy XX wieku.
Team Buddies
Strategiczne 15 września 2000
Utrzymana w kreskówkowej stylistyce, humorystyczna odmiana strategii czasu rzeczywistego. Na polach walki potyczki toczą kolorowe stworki, przypominające antropomorficzne pigułki leków. Zamiast całymi armiami, posiadacze konsoli sterują grupami czterech żołnierzy.
Star Gladiator
Bijatyki 25 października 1996
Trójwymiarowa bijatyka w stylistyce science fiction, w której wojownicy wyposażeni są w różne typy broni białej. Star Gladiator początkowo ukazał się na automatach, a dopiero później został skonwertowany na PlayStation 1.
Mary-Kate and Ashley: Magical Mystery Mall
Zręcznościowe 27 października 2000
Bazujący na licencji popularnego serialu stacji Nickelodeon zbiór mini-gier, w których tytułowe siostry starają się wykonać szereg misji. Celem jest zdjęcie klątwy z galerii handlowej, gdzie zostały uwięzione.
Tobal No. 1
Bijatyki 2 sierpnia 1996
Bijatyka, w której gracze biorą udział w turnieju sztuk walki, organizowanym na tytułowej planecie. Gra jest warta świeczki, gdyż zwycięzca przejmie kontrolę nad zasobami Molmoranu – rzadkiego i niebywale cennego surowca. Cechą charakterystyczną Tobal No. 1 jest obecność trybu fabularnego, w którym przemierzamy trójwymiarowe podziemia, obserwując akcję z perspektywy trzeciej osoby.
Rampage Through Time
Zręcznościowe 9 czerwca 2000
Czwarta część cyklu zręcznościowych gier akcji, w których posiadacze konsoli przejmują kontrolę nad gigantycznymi monstrami, a ich celem jest zniszczenie wszystkiego na swojej drodze. Produkcja została wydana ekskluzywnie na PlayStation 1 i bazuje na założeniach sprawdzonych w poprzednich odsłonach.
Rascal
Zręcznościowe 30 marca 1998
Rascal to trójwymiarowa platformówka wykorzystująca motyw podróży w czasie. Gracze przejmują kontrolę nad nastolatkiem, który wyrusza na ratunek uprowadzonemu ojcu. Gra jest dziełem studia Traveller’s Tales.
One Piece Mansion
Logiczne 21 czerwca 2001
Gra logiczna z elementami strategii, w której wcielamy się w zarządcę apartamentowca. Poszczególni mieszkańcy bloku posiadają własne potrzeby i nawyki, przez co wpływają negatywnie lub pozytywnie na swoich sąsiadów. Naszym zadaniem w One Piece Mansion jest takie rozmieszczenie poszczególnych osób, by wszyscy czuli się szczęśliwi.
No One Can Stop Mr. Domino!
Logiczne 8 stycznia 1998
Hybryda zręcznościówki i gry logicznej, w której kontrolujemy antropomorficzne kostki domina. Nasze zadanie polega na tworzeniu reakcji łańcuchowych uruchamiających kolejne sztuczki; nim jednak tego dokonamy, musimy dokładnie poznać poszczególne plansze, uważając przy tym na niezliczone pułapki czyhające na naszych podopiecznych.
Monster Rancher Hop-A-Bout
Zręcznościowe 28 listopada 2000
Spin-off cyklu Monster Rancher, w którym naszym zadaniem jest pokonywanie najeżonych przeszkodami tras w skórze jednego z kilku zróżnicowanych potworów. Tytuł pozwala na zabawę w pojedynkę lub na rywalizację z drugim graczem; poza tym wyposażono go w edytor torów.
Monster Rancher 2
Strategiczne 25 lutego 1999
Druga część serii gier strategicznych z elementami RPG i symulacji życia, w której wcielamy się w początkującego trenera tytułowych potworów. Naszym zadaniem jest zdobywanie nowych okazów i stopniowe zwiększanie ich potencjału bojowego, by mogły odnosić kolejne zwycięstwa w trakcie turowych potyczek na arenie.
Monster Rancher Battle Card: Episode II
Logiczne 23 marca 2000
Spin-off cyklu Monster Rancher, w którym toczymy pojedynki na karty z udziałem innych sympatyków gry Battle Cards, istniejącej w uniwersum serii. Naszym celem w Monster Rancher Battle Card: Episode II jest zdobywanie nowych kart, co uskuteczniamy, wygrywając kolejne starcia lub wykorzystując funkcjonalność pozwalającą na generowanie nowych elementów kolekcji, na podstawie danych zapisanych na płytach CD.