6. Gry Bijatyki PC Windows
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 6. Najpopularniejsze gry z gatunku bijatyki na platformę PC.
Bijatyki. Gatunek gier, w którym kontrolowana przez gracza postać walczy z przeciwnikiem na wydzielonej arenie lub ringu. Gracz ma do dyspozycji gamę podstawowych ciosów, a bardziej skomplikowane kombinacje i ataki specjalne combo wykonywane są po wciśnięciu odpowiedniej sekwencji klawiszy.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Persona 4: Arena Ultimax
Bijatyki 17 marca 2022
Bijatyka osadzona w znanym z serii jRPG-ów świecie Shin Megami Tensei, w której możemy wcielić się w postacie z gier Persona 3 i Persona 4. Oprawa wizualna jest dwuwymiarowa, zaś kompozytorem muzyki tradycyjnie jest Shoji Meguro.
BlazBlue: Chrono Phantasma Extend
Bijatyki 2 marca 2016
Rozszerzona wersja gry BlazBlue: Chrono Phantasma, która zadebiutowała jesienią 2013 roku na konsolach PlayStation 3. Pod względem mechaniki produkcja łączy w sobie elementy klasycznych dwuwymiarowych bijatyk oraz popularnych w Kraju Kwitnącej Wiśni przygodówek typu visual novel. W fazie przygodowej główny nacisk położony został na opowiadaną historię, a przez większość czasu śledzimy rozwój fabuły, przedstawionej w formie grafik i dialogów.
Guilty Gear XX Accent Core Plus R
Bijatyki 26 maja 2015
Kolejna odsłona popularnej serii dwuwymiarowych bijatyk, stworzonej przez japońskie studio Arc System Works. Tytuł jest rozszerzoną i poprawioną wersją gry Guilty Gear XX Accent Core, która ukazała się w 2007 roku.
Rising Thunder
Bijatyki prace wstrzymane
Korzystająca z modelu darmowego z mikropłatnościami bijatyka science fiction autorstwa studia Radiant Entertainment oraz byłego pracownika Capcomu i jednego z głównych projektantów Street Fightera IV, Setha Kiliana. W grze Rising Thunder kierujemy potężnymi robotami bojowymi, wyposażonymi w zróżnicowane zdolności specjalne, a sama rozgrywka (choć oferuje możliwość rywalizacji ze sztuczną inteligencją) zaprojektowana została głównie pod kątem sieciowych potyczek żywych graczy.
The King of Fighters XIV
Bijatyki 15 czerwca 2017
Czternasta odsłona legendarnej japońskiej serii bijatyk, która narodziła się w 1994 roku na konsoli Neo Geo oraz w salonach arcade. W odróżnieniu od większości gier z cyklu, które zasłynęły ze szczegółowej oprawy 2D, The King of Fighters XIV oferuje w pełni trójwymiarowe areny, co mocno wpływa na styl rozgrywki, upodabniając ją do serii Tekken czy Dead or Alive. The King of Fighters XIV to także pierwsza odsłona cyklu wydana na konsoli PlayStation 4.
The King of Fighters '98: Ultimate Match - Final Edition
Bijatyki 16 grudnia 2014
Reedycja klasycznej dwuwymiarowej bijatyki. Wybieramy pomiędzy 64 wojownikami, wśród których nie brakuje bohaterów takich gier jak "Fatal Fury" czy "Art of Fighting". Jedną z głównych nowości jest dodanie trybu Ultimate Match.
Coffee Crisis
Bijatyki 5 maja 2018
Klasyczna, dwuwymiarowa „chodzona” bijatyka, przywodząca na myśl skojarzenia z tytułami popularnymi na automatach w latach 90. Coffee Crisis stworzoną przez Mega Cat Studios cechują prosty model rozgrywki i solidna dawka humoru.
Kill la Kill: IF
Bijatyki 26 lipca 2019
Trójwymiarowa bijatyka, w której wcielamy się w postacie znane z popularnego anime Kill la Kill. Tytuł został stworzony przez APlus Games, a wydany przez firmę Arc System Works (autorów m.in. świetnie przyjętego Dragon Ball FighterZ).
I Am The Hero
Bijatyki 16 stycznia 2017
Dwuwymiarowy beat 'em up, opierający się na klasycznych założeniach gatunku. W grze wcielamy się w tajemniczego bohatera, którego głównym zadaniem jest walka z napotkanymi przeciwnikami.
Street Fighter Alpha: Warriors' Dreams
Bijatyki 14 czerwca 1998
Kontynuacja słynnej serii bijatyk firmy Capcom, zrealizowana w tradycyjnym widoku 2D. Do rywalizacji staje tym razem 10 wojowników, w tym zarówno ci znani z poprzednich odsłon cyklu, jak i całkiem nowi. W grze znacznie poprawiono oprawę graficzną i wprowadzono kilka modyfikacji w modelu walki, takich jak możliwość blokowania w powietrzu i specjalne kombinacje ciosów tzw. Alpha Combos.
Last Bronx
Bijatyki 15 lutego 1998
Drużyna wyszkolonych w walce wręcz wojowników musi przeciwstawić się przemocy na ulicach Nowego Tokio, którym całkowicie zawładnęły gangi.
Skullgirls 2nd Encore
Bijatyki 22 sierpnia 2013
Dynamiczna i świetnie animowana bijatyka, w której wcielamy się w tytułowe wojowniczki. Twórcy gry chcieli stworzyć produkcję skierowaną zarówno do weteranów, jak i nowicjuszy. Pierwsza grupa powinna docenić rozbudowany system walki, a druga mnóstwo samouczków.
Kung Fu Strike: The Warrior's Rise
Bijatyki 24 lipca 2012
Kung Fu Strike: The Warrior's Rise to chodzona bijatyka, w której sterujemy wojownikiem ścigającym morderców swego ojca. Do przejścia mamy dziesiątki poziomów umieszczonych w różnych zakątkach starożytnych Chin. Tytuł wyróżnia się niezwykłym stylem graficznym wzorowanym na chińskiej kaligrafii.
KwonHo
Bijatyki 31 maja 2007
KwonHo to trójwymiarowa bijatyka, stworzona przez studio NHN Games z myślą o rozgrywkach sieciowych. Treścią produktu są potyczki wirtualnych wojowników, korzystających ze wschodnich sztuk walki.
Super Puzzle Fighter II Turbo HD Remix
Bijatyki prace wstrzymane
Super Puzzle Fighter II Turbo HD Remix to remake gry logicznej, która swoją premierę miała w 1996 roku. Pierwowzór pierwotnie stworzony został na automaty arcade. W kolejnych latach produkcję wydano na inne platformy sprzętowe. Zmiany wprowadzone do remake’u sprowadzają się głównie do ulepszenia oprawy audiowizualnej. Za przygotowanie gry odpowiedzialny jest koncern Capcom.
BlazBlue: Continuum Shift Extend
Bijatyki 11 grudnia 2014
Rozbudowana wersja dwuwymiarowej bijatyki BlazBlue: Continuum Shift, stworzonej przez studio Arc System Works. Gra wprowadza nowe postacie, a także oferuje dodatkowe tryby rozgrywki: Abyss Mode i Network Mode.
Zheros
Bijatyki 15 lutego 2015
Zrealizowana z dużym poczuciem humoru side-scrollowa bijatyka autorstwa Rimlight Studios, w skład którego weszli deweloperzy z doświadczeniem zarówno w grach mobilnych, jak i multiplatformowych produkcjach klasy AAA. Akcja Zheros osadzona jest w realiach science fiction, a w grze wcielamy się w postać jednego z dwójki superbohaterów, aby stawić czoła szalonemu naukowcowi zwanemu Dr. Vendettą, którego plan zakłada mutację wszystkich żyjących istot i podporządkowanie ich swojej władzy.
One Finger Death Punch
Bijatyki 3 kwietnia 2014
One Finger Death Punch to wydana na pecety bijatyka 2D, z mocno uproszczonym systemem sterowania. Zadaniem gracza jest walka z hordami wrogów. Cała interakcja sprowadza się do obracania wojownika w lewo i prawo, natomiast wszystkie ataki wykonywane są automatycznie.
Battle Arena Toshinden 2
Bijatyki 23 maja 1996
Kontynuacja trójwymiarowej bijatyki japońskiego studia Tamsoft. W grze bierzemy udział w kolejnej edycji turnieju Toshinden, zorganizowanej przez tajemniczą organizację Secret Society. Tytuł oferuje 3 nowych wojowników, nowe ciosy, nowy system combosów oraz garść poprawek na gruncie mechaniki.
Theatre of Pain
Bijatyki 31 października 1996
Theatre of Pain to klasyczna, dwuwymiarowa bijatyka (w stylu Street Fighter II), wyprodukowana przez studio Mirage Technologies. Gracze mogą wcielić się w postaci historyczne oraz bohaterów rzymskiej mitologii i toczyć pojedynki na starożytnych arenach.
ArcheBlade
Bijatyki 25 kwietnia 2014
Trójwymiarowa bijatyka akcji, koncentrująca się na rywalizacji z innymi graczami. W grze kontrolujemy jednego z 14 bohaterów o odmiennych stylach walki, uczestnicząc w kolejnych potyczkach drużynowych i indywidualnych, rozgrywanych na zróżnicowanych stylistycznie mapach. Produkcja łączy mechanikę gier MOBA, z trybami gry charakterystycznymi dla sieciowych strzelanin FPS.
Toribash
Bijatyki 1 marca 2006
Rozgrywana w systemie turowym taktyczna bijatyka, w której wykorzystano popularną technologię rag-doll. W grze kierujemy trójwymiarowymi modelami postaci, wykonując kolejne ruchy poprzez zginanie, prostowanie, napinanie bądź rozluźnianie ich mięśni i stawów. Pozwala to na całkowitą swobodę ruchu. Produkcja cechuje się wyjątkowo ascetyczną oprawą, ograniczającą się do walczących na białym tle rywali i prostych, lecz sugestywnych dźwięków zadawanych ciosów.
Rise of Incarnates
Bijatyki 1 lipca 2015
Dystrybuowana w modelu free-to-play trójwymiarowa bijatyka, ukierunkowana na sieciowe pojedynki w systemie 2 vs 2. Za powstanie gry odpowiadają wewnętrzne studia japońskiego giganta Namco Bandai Games, a wśród deweloperów znaleźli się m.in. ludzie odpowiedzialni za serie Tekken i SoulCalibur. W grze stają naprzeciw siebie tytułowi Incarnates – odrzuceni przez społeczeństwo ludzie, potrafiący kontrolować rozmaite mityczne moce.
Karateka
Bijatyki 3 grudnia 2012
Karateka to opracowana przez zespół Liquid Entertainment pod wodzą Jordana Mechner bijatyka, w której jako japoński mistrz karate musimy zmierzyć się ze sługusami złego lorda. Zabawa polega na rozgrywaniu serii pojedynków z coraz to potężniejszymi przeciwnikami.