Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 maja 2024, 14:04

autor: Adrian Werner

Pierwsza aktualizacja Manor Lords została oceniona przez graczy. Twórca już wie, co musi poprawić

Grzegorz Styczeń podzielił się wnioskami z pierwszych dni testów aktualizacji do Manor Lords i opisał, co zamierza poprawić.

Źródło fot. Slavic Magic
i

Strategia Manor Lords zaliczyła bardzo udany debiut we wczesnym dostępie. Gra została przyjęta ciepło (na Steamie ma 88% pozytywnych recenzji), co jednak nie znaczy, że jest pozbawiona wad.

Od momentu premiery jej twórca, czyli Grzegorz Styczeń, pracuje nad poprawkami. Pierwszy duży patch został udostępniony w miniony piątek, na razie tylko w wersji beta, aby mogli go przetestować co bardziej odważni gracze, zanim zostanie zaoferowany wszystkim użytkownikom.

Twórca na oficjalnym Discordzie podzielił się wnioskami z tych kilku dni testów.

  1. Gracze ciepło przyjęli nową mechanikę pobieranego raz w roku specjalnego podatku dla króla, który naliczany jest od każdego mieszkańca i ma na celu karać za złą optymalizację naszej domeny oraz utrudniać gromadzenie dużej ilości gotówki. Twórca rozważa jednak wprowadzenie w nim pewnych zmian. Obecnie skaluje się on do poziomu osady, co nie do końca pasuje autorowi, gdyż nie chce on karać graczy za rozwój. Jednym z pomysłów jest skalowanie podatku do wirtualnych lat w rozgrywce, z czego podczas pierwszych pięciu bylibyśmy zwolnieni z tej opłaty.
  2. Twórca uważa także za dobre podniesienie kosztów szlaków handlowych, ale tutaj także nie do końca jeszcze wszystko gra. Autor przyznał, że musi dobrze przemyśleć, jakie dokładnie zachowania u graczy chce promować. Jeśli ostatecznym celem będzie ograniczanie liczby otwieranych szlaków do obcych podmiotów, to lepszym pomysłem może być np. wprowadzenie ich limitu czy dodatkowych kosztów utrzymania.
  3. Pomimo zmian, łucznicy są wciąż zbyt słabi i może być konieczne kolejne ich wzmocnienie. Częściowo wynika to z tego, że zadawane przez nich obrażenia słabną z dystansem od celu, a naturalną skłonnością graczy jest stawianie tych jednostek daleko od wrogów. Ponadto twórca podejrzewa, że wiele osób nie zdaje sobie sprawy, że padający deszcz obniża skuteczność tej jednostki.

Autor skoncentruje się w najbliższych dniach na tych wszystkich problemach, jak również zajmie się naprawianiem zgłoszonych błędów technicznych.

Manor Lords razie dostępny jest tylko na PC. Tytuł można kupić na Steamie oraz w serwisach GOG.com, Epic Games Store i Microsoft Store. Produkcja dostępna jest też w ramach abonamentu PC Game Pass.

  1. Manor Lords na Steamie
  2. Manor Lords – recenzja gry we wczesnym dostępie. Bardziej swojskiej strategii jeszcze długo nie będzie
  3. Pecetowa szlachta poniżej ultra nie schodzi. Recenzja techniczna Manor Lords we wczesnym dostępie
  4. Manor Lords – poradnik do gry

Ten materiał nie jest artykułem sponsorowanym. Jego treść jest autorska i powstała bez wpływów z zewnątrz. Część odnośników w materiale to linki afiliacyjne. Klikając w nie, nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej