Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 maja 2024, 22:20

Diablo 4 wkroczyło na drogę ku odkupieniu. 4. sezon wystartował, oto wszystko, co trzeba o nim wiedzieć

4. sezon Diablo 4 wystartował. Przedstawimy najważniejsze informacje, które powinniście o nim wiedzieć.

Źródło fot. Blizzard Entertainment
i

AKTUAKUZACJA #2:

Choć na pełny obraz sytuacji trzeba trochę poczekać, już teraz można stwierdzić, że 4. sezon Diablo IV budzi duże zainteresowanie. W chwili, gdy piszę te słowa, produkcja Blizzarda jest uruchomiona na kontach 28 836 graczy na Steamie. Przypomnijmy przy tym, że na PC można ją ogrywać również bezpośrednio w aplikacji Battle.net oraz w PC Game Passie. Poza tym są jeszcze konsole i Xbox Game Pass.

Należy nadmienić, że nieliczni gracze zgłaszają drobne problemy techniczne, jednak wydaje się, iż zdecydowana większość nie napotyka znaczących problemów w trakcie zabawy. Na ocenę zmian i zawartości jeszcze przyjdzie pora, lecz wydaje się, że start sezonu Blizzard może uznać za udany.

AKTUALIZACJA #1:

4. sezon Diablo IV wystartował – najważniejsze informacje na jego temat znajdziecie poniżej. Aby rozpocząć zabawę, należy pobrać największy jak dotąd patch (na XSX „waży” on 16,62 GB). Społeczność odrobinę narzeka na ten fakt, sugerując, że Blizzard powinien zapewnić możliwość wcześniejszego ściągnięcia aktualizacji. Miejmy nadzieję, iż będzie to jedyny powód do utyskiwań (lub jeden z nielicznych) i gra faktycznie wkroczy na drogę ku odkupieniu.

Oryginalna wiadomość (13 maja)

Trzeci sezon Diablo IV już niedługo dobiegnie końca, wraz z którym rozpocznie się sezon 4., mający znacząco przebudować niektóre fundamentalne elementy najnowszego „diabełka”. Przedstawmy wszystkie najważniejsze informacje, o których powinniście wiedzieć, zanim zalogujecie się do gry.

Data rozpoczęcia, tytuł i motyw

Nowy sezon Diablo IV zadebiutuje już jutro, tj. 14 maja, o godzinie 19:00.

Zatytułowany został „Łupy na Nowo”, a jego motywem przewodnim jest grupa Żelaznych Wilków. Są to najemnicy, z którymi weterani serii powinni być dobrze zaznajomieni, wszakże pojawili się nie tylko w czwartej, ale już w drugiej części. Teraz również dołączą do nas podczas polowania na demony.

Najważniejsze nowości

Sezon 4. niestety pozbawiony będzie konkretnej sezonowej mechaniki, co może wydawać się kontrowersyjną decyzją, gdyż zawsze to właśnie one były największą atrakcją. Skupia się on jednak na przebudowie jednego z najważniejszych filarów hack’n’slashy – systemu przedmiotów, na który gracze narzekali już od samej premiery.

Lepszy łup

Przedmioty mają wypadać rzadziej, ale być bardziej wartościowe. Będą zawierać mniej afiksów, które z kolei okażą się mniej sytuacyjne, i skupią się na podstawowych statystykach oraz umiejętnościach. Możecie pożegnać się z bonusami typu „jeśli bijesz tą bronią w sobotę, masz szansę ogłuszyć przeciwnika”.

Ponadto na rzadkość zdobywanych łupów wpływ będzie mieć ranga świata. Święte i lepsze przedmioty znajdziecie na III randze, a starożytne pojawią się dopiero od rangi IV. Część unikatów dostępna będzie już jednak na I i II randze świata.

Crafting

Wprowadzony zostanie system o nazwie „hartowanie”. W jego ramach będziecie mogli zmieniać atrybuty wyposażenia pod warunkiem, że wcześniej znaleźliście odpowiedni przewodnik, który jest po prostu przedmiotem występującym w świecie gry.

Za pomocą „doskonalenia” zwiększycie natomiast moce wszystkich występujących na wyposażeniu afiksów. Będziecie jednak potrzebować do tego rzadkich materiałów, możliwych do zdobycia w Dołach Rzemieślnika.

Piekielny przypływ

Zabijając wrogów podczas piekielnego przypływu, wygenerujecie „zagrożenie”. Po zdobyciu 3. poziomu zagrożenia rzuci się na Was horda wrogów wraz z „Piekielnym” przeciwnikiem, którego pokonanie zapewni więcej łupów. Podczas walki zdobyć możecie także Serca Zguby, za pomocą których da się przyzwać nowego bossa – Krwawą Pannicę.

Dodatkowo piekielny przypływ dostępny będzie od teraz na I i II randze świata, jednak w nieco innej, słabszej formie.

Doły Rzemieślnika

Podczas wykonywania aktywności w końcowej fazy gry zdobędziecie odłamki runiczne, za pomocą których otworzycie głębiny Dołów. Tam w ograniczonym czasie należy zabić odpowiednią liczbę przeciwników i bossa, a każda śmierć skraca licznik. Jeśli ukończycie wyzwanie, otrzymacie materiały potrzebne do doskonalenia przedmiotów i odblokujecie kolejną rangę Dołów.

Andariel i Udręczone Echa

W 4. sezonie jako nowy uber boss powróci Pani Cierpienia, a przywołamy ją w Komnacie Wisielca po zdobyciu odpowiednich materiałów.

Ponadto wszyscy uber bossowie dostępni będą na poziomie 200. jako Udręczone Echa. Koszt ich przywołania ma być większy niż tych standardowych, ale zaoferują również lepsze przedmioty i bardziej angażujące wyzwanie.

To by było na tyle, jeśli chodzi o najważniejsze nowości w 4. sezonie Diablo IV. Oczywiście zmian będzie znacznie więcej, a Blizzard udostępnił już ich szczegółowy opis, który znajdziecie pod tym linkiem. Czy to wystarczy, aby Diablo IV stało się wreszcie grą, jakiej pragną fani? Szczerze wątpię, niemniej jednak chciałbym wierzyć, że będzie to krok w dobrą stronę.

Marcin Bukowski

Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

więcej