Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 maja 2024, 17:03

Bethesda łata next-genową aktualizację Fallouta 4. Patch celujący w główne problemy jest już dostępny

Bethesda naprawi błędy wywołane przez next-genową aktualizację Fallouta 4. Łatka zostanie wydana jeszcze dzisiaj.

Źródło fot. Bethesda Softworks
i

AKTUALIZACJA:

Aktualizacja, o której mowa w tej wiadomości, jest już dostępna. Łatka „waży” 189,4 MB.

Oryginalna wiadomość

Pod koniec kwietnia Fallout 4 otrzymał next-genową aktualizację, która, delikatnie mówiąc, nie należała do najbardziej udanych. Łatka była skierowana głównie do użytkowników konsol PlayStation 5 i Xbox Series X/S, którzy wreszcie mogą bawić się w 60 klatkach na sekundę i rozdzielczości 4K, ale zawitała też na PC.

Niestety na wszystkich platformach next-genowa aktualizacja spowodowała szereg problemów, z których istnienia na szczęście Bethesda zdaje sobie sprawę. Studio zakasało rękawy i zgodnie z postem opublikowanych w serwisie X rozpoczęło prace nad nową wersją, która pojawi się jeszcze dzisiaj.

W poniedziałek 13 maja zaktualizujemy Fallouta 4 na wszystkich platformach. Update zawierać będzie nowe opcje ustawień graficznych i wydajnościowych, a także dalsze poprawki i ulepszenia. Dziękujemy za nieustające opinie i wsparcie!

Next-genowa aktualizacja nie tylko zepsuła dużą część modyfikacji na PC, ale cierpiała też z powodu wielu innych problemów, w tym nie najlepiej działającego wsparcia ultraszerokich ekranów, niechcianych zmian graficznych czy zepsutej obsługi Steam Decka. Wisienką na torcie była waga aktualizacji – zabierała ona kolejne 14 GB naszego dysku.

Na domiar złego zmusiła ona twórców dużej modyfikacji Fallout: London do opóźnienia premiery. Pierwotnie miała ona zadebiutować kilka dni przed łatką Bethesdy, co niestety się nie wydarzyło, a nowa data nadal nie została podana.

Pozostaje mieć nadzieję, że nadchodząca aktualizacja rozwiąże problemy, z którymi borykają się gracze, a studio nie wywoła swoimi zmianami jeszcze większego zamieszania.

Marcin Bukowski

Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

więcej